fredag 16. juli 2010

VIVE LA FRANCE  |   HVA GJØR VI    |    FORELSKELSEN


Av Anette, sett fra mine øyne.

Eg ville gjerme og skrive litt om hvordan vi har hatt det der vi bodde I Frankrike, Endre har jo fortalt hvor det er, altså I Provence. Vi bodde I huset fra mandag 5 juli til idag ( 15 juli), et fantastisk hus, iallefall for meg. Det var ikke luksus, men langt fra primitivt. Og er du glad I interiør historie, historie generelt, sol, basseng, vin, fransk kjøkken, blomster, trær, mor, svigermor, ektemann osv osv, og ikke er redd insekter, så er dette den perfekte plassen å tilbringe 10 dager av ferien på.


Huset, eller ruinen som er oppbygd og som er stadig under oppbygning er et stykke fransk landstil så orginalt som du bare kan få det. De som eier det har en brennende lidenskap for fransk antikk og landstil. Er inspirert så til de grader av Monets hjem (vis du noen gang har lest bøker ang det).
Men fler bilder og detaljer vil jeg spare til et eget innlegg bare om huset, Kanskje I en egen blogg jeg har planer om å opprette I løpet av sommeren, mer interiør og mote inspirert, da jeg er blitt litt hekta på denne bloggingen som jeg var så skeptisk til.
Takk for du har mast på meg Rachel (et fransk såpestykke går herved til deg)..hi hi.
























Bedagelige dager… aldri før har jeg følt meg så uthvilt I en ferie, vi står opp ca halv ni,
Legger oss tildlig, senest har vert 01.00 og tidligst 22.30, noe som for oss er veldig tidlig, iforhold til hjemme og andre ferier.

Dagene går slik; står opp, tar på bikini ( ja bare det), smører oss med høy solfaktor, rusler ut I hagen med kaffikoppen og setter oss I skyggen, steller og gjør bassenget klart, spiser frokost (de beste oster, pateer, juicer du kan tenke deg), bader, ligger på flytemadrass, leser litt I skyggen, prøver å ligge litt I solen ( nesten 40 grader), spiser lunsj (m/rosevin), bader, soler, leser, mer vin, fjolle litt, dusje, tar på noe annet enn bikini, lager et herremåltid (som spises kl 22), vin, tatling, God natt!!!     
For en fantastisk ferieJ



Vi har selvfølgelig turer til matbutikker, der vi går amok og handler alt vi vil.
Av og til, til det lokale vin destilleriet og får påfyll av den lokale vinen. Mmmmmm

Vi har vert 1 dag på marked og 1 dag på antikkmarked, fantastisk.
Dette har virkelig ikke vert noe shopping ferie og det har vert så deilig, eg har ikke hatt behov for noe tilfredsstillelse på den kanten iår og det er en god følelse.
Er det alderen? Eller er det rett og slett at eg har alt eg trenge for å ver lykkelig!?! J
Eg tror selv det er en fin blandingJ


Forelskelsen… av landsdelen provence og da spesielt landsbygda og den franske antikke denne stilen, og I begynnelsen var  ikke interressen der, men den har vokst etterhvert som jeg har lest om den, sett alle de vakre tingene hun har dratt med seg hjem fra frankrike og nå fått oppleve den på nært hold selv. Den skikkelig rustikke følelsen.
Vis noen tror at de selger ekte fransk landstil på kjedebutikkene hjemme tar de virkelig feil. Noe er sikkert gammelt og hentet I Frankrike, men stort sett er det ting som etterligner denne slitte looken, og får diverse skrifter printet på.
Skal du ha virkelig gamle franske (helst antikke) møbler, må du regne med å betale for det desverre. Håper ikke jeg virker som en klatt nå, for vi har virkelig ikke denne stilen hjemme, og ikke har vi råd heller. Men jeg har en yrende forelskelse, om at en dag skal vi finne drømmehuset og begynne og realisere drømmen vår.
For en ting er viktig for meg, stilen på huset må stå I forhold til husets interiørJ

t



1 kommentar: